Telecom

De laatste jaren is er veel gebeurd in telefonieland. Denk aan ‘voice over IP’ (VoIP), grootschalige inzet van mobiele telefoons, Microsoft Lync, inzet van smartphones, callcenters met spraakherkenning, SIP trunks en ‘Bring Your Own Device’. Grotere organisaties hebben in de regel meerdere ‘telefonievarianten’ in gebruik, hebben contracten met meerdere partijen en veel medewerkers hebben zowel een vaste als mobiele telefoon. Kosten en contracten zijn vaak niet duidelijk. Bijna altijd kan het goedkoper en eenvoudiger.

Tijd om de zaken eens op een rijtje te zetten. Allereerst zal een scan gedaan moeten worden van de huidige kosten, de contracten en de gerelateerde andere ICT systemen. Daarnaast zullen de wensen van de gebruikersorganisatie in kaart moeten worden gebracht. Als beide helder zijn kan de strategische keuze worden gemaakt ten aanzien van de nieuwe oplossing. Krijgt bijvoorbeeld iedereen een mobiele telefoon (en welke dan, en wie wel, wie niet) of zijn er nog vaste telefoons en functies van een telefooncentrale nodig. En als die functies nog nodig zijn (wat vaak bij een grote organisatie het geval is), wordt die ‘telefooncentrale’ dan zelf aangeschaft of gaan deze functies als dienst worden afgenomen bij een leverancier (uit de ‘cloud’)? En de mobiele telefoons, kunnen medewerkers dan ook hun eigen mobiele telefoon gebruiken (‘Bring Your Own Device’) of moet dit er eentje ‘van de zaak’ zijn? En welke rol speelt SIP, een fixed-mobile koppeling of Microsoft Lync?

Procure-IT heeft diverse van dit soort vraagstukken begeleid en kent de valkuilen, kent de leveranciersmarkt, heeft benchmarkgegevens, heeft modellen en bestpractices, en kent branchespecifieke vraagstukken (privaat, publiek, zorg, onderwijs, etc). Procure-IT helpt organisaties met het bepalen van de strategische uitgangspunten, bij het analyseren van de huidige kosten en contracten, bij het opstellen van een BYOD beleid, bij het opstellen van een programma van eisen, van de offerteaanvraag en van het (model)contract. Procure-IT kent beoordelingsmethodieken en uiteraard de Europese aanbestedingsregels in detail. We begeleiden de aanbesteding(en), beoordelen offertes, voeren contractbesprekingen en zorgen zo voor een soepel proces waarbij de valkuilen worden voorkomen, met de beste oplossing tegen de beste prijs als uitkomst.

Nieuws

8 Redenen waarom de inkoop van ICT anders is dan van pennen en potloden

11-11-2015 | Joost Lucassen, Procure-IT

Het lijkt misschien logisch, de inkoop van ICT is niet hetzelfde als inkopen van pennen en potloden. Maar waarom eigenlijk? Hoe komt het dat je ICT inkoop niet hetzelfde kunt benaderen als het inkopen van pennen? Hieronder acht redenen.

Lees meer...

Privacy & VoorwaardenDisclaimer | Sitemap | © Procure-IT - Powered by Emeritor logo